برقکار هوشمند ساختمان BMS 09207072123

هنگامی که سیستم برق هوشمند شما دوچار مشکل میشود (خ۲۱۲۲۵۸۶۱۳۵ خدمات هوشمند ساری_رفع خرابی برق )لطفا به کسی مرزاحعه شود که کار هوشمندساری ساختمان بلد وکار کرده باشد چون کلا برقکاری خانه های هوشمند با بر قکار معمولی فرق داره

تعمیرکار تابلو برق هوشمند

تعمیرات سیم کشی ساختمان هوشمند و پنل تاچ فیوز ها تا نصب کنترل فاز

BMC ( کنترل هوشمند روشنایی با کمک تکنسین ها و برقکاران حرفـــــه ای( امداد برق تهران برق امداد

 

من سازی ساختمان نیاز به یک بختک که کارش کار هوشمندی باش داریم ما سالیان سال است که ساختمان‌ها را از بی ام سی می‌کنیم یعنی اینکه تمام روشنایی آبکی پیزا با یک معتاد خاصی به صورت هوشمند سازی در میاریم تعمیرکار هوشمند سازی هستیم لطفاً برای اینکه خرابی تابلو برق خوشمزه را انجام دهید اعتماد و هر کسی نکنه چون که حتماً باید برق کاری که در محلات به سیستم هوشمند سازی ساختمان آشنایی داشته باشد و 

یا دستگاه‌های خاص هوشمندسازی داشته باشد.

 

 

 اما از سال ۸۸ تاکنون پروژه‌های مختلفی را به صورت روشنایی چیده و سرمایه شان را هوشمند سازی کردیم و با اپلیکیشن های اپ استور که در آن موجود است از راه دور تمام متدهای برق ساختمان را کنترل می‌کند و هوشمند سازی ساختمان �شمند سازی در نیاوران خدمات هوشمند سازی ساختمان در غرب تهران پونک سعادت آباد و درست کردن سیم کشی هوشمندسازی نصب فیوز برای تابلو هوشمند انجام می‌دهیم وقت کار برای اینکه رفع خرابی سیستم هوشمند سازی ساختمان را تشخیص دهیم تا با یک دستگاه به دو طرف سیم ورودی

سیستم برقکاری هوشمند به سیستمی گفته می شود که تمامی تغییرات در ساختمان را به طور خودکار کنترل می کند. این سیستم با توجه به نوع کاربری ساختمان (اداری، تجاری، مسکونی، تفریحی و صنعتی)، برای فعالیت هایی مانند باز و بسته شدن درب ورودی، سیستم های روشنایی، سیستم های تهویه، سیستم صوتی و تصویری، پرده اتاق ها و …، به کار می روند.

  ساختمان هایی که به سیستم برقکاری هوشمند مجهز باشند، ساختمان های هوشمند نامیده می شوند. به کار بردن برقکاری هوشمند، راحتی، آسایش و ایمنی افراد یک ساختمان را به خوبی فرآهم می کند.

 

کاربرد برقکاری هوشمند در ساختمان

لوازم هوشمند سازی ساختمان.

  در یک ساختمان، بخش های مختلفی وجود دارد که به سیستم برق هوشمند متصل است. نوع کاربری ساختمان در تعیین خدمات برقکاری موثر است. در ادامه مطلب برخی از مهم ترین قسمت هایی که از برقکاری هوشمند استفاده می کند را بیان می کنیم.

  •       سیستم های ایمنی و حفاظتی: بخش ایمنی و اطفاء حریق، درب ورود و خروج، دوربین های مدار بسته، حفاظت از برق گرفتگی و نشتی آب را می توان توسط برقکاری هوشمند کنترل کرد.
  •       روشنایی ساختمان: سیستم برق ساختمان در مکان های مختلف از قبیل ورودی ساختمان، سالن، اتاق ها و …، را می توان با روش برقکاری هوشمند کنترل کرد. همچنین امکان تنظیم میزان و شدت نور توسط این سیستم، امکان پذیر می باشد.
  •       سیستم های ارتباطی، صوتی و تصویری: در برخی اماکن اداری نیاز به نصب تجهیزات نمایش اسلاید یا دیتاشو است. برای این کار باید سیم کشی برق مخصوص این دستگاه اجرا شود. در نصب آیفون تصویری نیز از این نوع خدمات برقکاری استفاده می شود. کنترل وسایل برقی مانند کولر گازی، پکیج، سیستم های تهویه بیمارستان ها و … نیز از خدمات برق هوشمند بهره مند می باشند.

خانه هوشمند چیست؟

  ساختمان مسکونی که توسط برقکاری هوشمند کنترل شود، خانه هوشمند محسوب می شود. در خانه هوشمند، کنترل سیستم روشنایی، تهویه و تنظیم دمای داخل خانه توسط کنترل از راه دور امکان پذیر است. برقکاری هوشمند، یکی از راه های صرفه جویی در مصرف انرژی نیز می باشد. سنسورهای نوری که به محض کم یا زیاد شدن نور محیط، بتواند شدت روشنایی فضا را تنظیم کند؛ یا حسگری که نسبت به کاهش رطوبت گلدان ها واکنش داشته باشد و به طور خودکار بتواند گیاه را آبیاری کند، نمونه های بارز خانه هوشمند هستند.

  برقکاری هوشمند نیز مانند راه اندازی سیستم برقکاری عادی برای ساختمان، نیاز به تهیه نقشه از کل ساختمان دارد. برای سیستم هوشمند، باید مکان هایی برای تعبیه کلیدهای لمسی و دیجیتالی، سنسورهای حرکتی و نوری و هم چنین سیستم های صوتی و تصویری در نظر گرفته شود. در برقکاری هوشمند، سیم های برق مستقیماً به جعبه یا تابلو برق متصل می شود و برای هر یک از سنسورها باید سیم مجزا نصب گردد؛ بنابراین در برقکاری هوشمند یک ساختمان تعداد بیشتری سیم مصرف خواهد شد.

سیم کشی خانه هوشمند

سیم کشی برق در سیستم هوشمند نیز مانند سیم کشی برق به شیوه سنتی می باشد با این تفاوت که قبل از شروع مرحله سیم کشی برق هوشمند، بایستی نقشه اتوکد ساختمان در اختیار متخصصین مربوط به شرکت قرار داده شود تا متناسب با ویژگی های بنا،طراحی های لازم انجام گیرد. در سیم کشی برق خانه هوشمند همه سر سیم ها به جای انتقال به کلید ها و اتصال زدن به داخل تابلوی برق یا به ماژولهای مربوطه که در سر راه قطعات قرار گرفته اند، انتقال می یابند و کلیه اتصالات در تابلو انجام می گیرد. بر همین اساس، میزان سیم های مصرفی حدود ۳۰ الی ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت. همینطور برای کنترلینگ و برقرای ارتباط بین برخی از قطعات و تابلو بایستی از کابل CAT5 استفاده شود که در سیم کشی برق سنتی،کابل CAT5 مصرف ندارد. در سیم کشی برق هوشمند به جای جعبه فیوز از تابلوهای برق مخصوص (مشابه تابلوهای برق قدرت) که در داخل دیوار و عموما در ورودی ساختمان نصب می شود، استفاده می گردد.

آنچه که در این مقاله به عنوان هدف اصلی مورد بحث قرار گرفته است، آموزش بستر سازی برق و الکترونیک در یک خانه هوشمند می باشد،که در آن به صورت ساده به نحوه اجرای لوله گذاری، سیم کشی برق و آموزش کابل کشی هوشمند یک خانه و جانمایی محل نصب تجهیزات سیستم هوشمند نیز اشاره شده است. نحوه توزیع برق روشنائی ها و پریزها، تلفن، کابل کشی، سنسورهای اعلام سرقت، اعلام حریق، سیستم اعلام نشت گاز، کنترل شیر برقی گاز، مانیتورهای لمسی، سیستم کنترل ورود و خروج که به واسطه ی کارت خوان و قفل برقی صورت می گیرد و برخی توضیحات پیشرفته در مورد سایر تجهیزات خانه هوشمند می باشد.

سیم کشی برق در خانه هوشمند

سیم و کابل های مورد نیاز در یک ساختمان هوشمند

  • سیم تلفن، رشته ای افشان.
  • انواع مختلف کابل های برق.
  • کابل CAT 6 یا CAT 5.
  • کابل های rgb59، کابل HDMI و Audio.
  • کابل rs232.

عملکرد دستگاه های خانه هوشمند رابطه مستقیمی با کیفیت و مرغوبیت کابل های مصرف شده در ساختمان نیز دارد. برای درک بهتر سیم کشی ساختمان های هوشمند تصویر زیر در پایین قرار داده ایم.

سیم کشی برق در خانه هوشمند

اصول سیم کشی برق در ساختمان هوشمند

سیم کشی برق ساختمان از قرن نوزدهم شکل جدیدی به خود گرفت و در قرن بیستم پیشرفت غیر قابل مقیاسه ای با قرن گذشته داشت. که در طرح، اجرا، چیدمان المان ها و همه عواملی که در سیم کشی ساختمان نقش داشت تاثیر چشمگیری گذاشت. جهت راه اندازی، تعمیر و تعویض سیم کشی ساختمان به فردی نیازمند است که، دانش و مهارت فنی این تخصص را نیز داشته باشد. در حال حاضر که تکنولوژی و هوشمند سازی ساختمان روند تکاملی خود را پشت سر می گذارد وجود متخصص ملموس تر می شود. پس اولین اصل حرفه ایی در سیم کشی برق ساختمان دارا بودن یک متخصص امور فنی است. علاوه بر متخصص تجهیزات نوین و نحوه بکارگیری آن در سیم کشی برق ساختمان نقش مهمی ایفا می کند.

امکانات ساختمان هوشمند

اولین سوالی که قبل از هوشمند سازی ساختمان ممکن است مطرح گردد آن است که چرا باید ساختمان خود را هوشمند نمود و اساسا هوشمند سازی ساختمان چه منفعتی برای ساکنان آن می تواند داشته باشد؟

امکاناتی که بواسطه ی سیم کشی برق بصورت هوشمند در اختیار کاربران قرار می گیرد عبارتند از :

۱-کنترل اتوماتیک سرخط های روشنایی در منزل

۲-کنترل هوشمند سیستم های گرمایشی و سرمایشی منزل

۳- کنترل و مانیتورینگ دوربین

۴-کنترل سیستم های اعلام حریق

۵-کنترل سیستم های امنیتی

۶-تعریف و برنامه ریزی سناریوهای متفاوت برای انجام کارهای روزمره

۷-کنترل سیستم های صوتی و تصویری

۸-تعریف سناریو های ویژه جهت صرفه جویی در مصرف انرژی

کنترل همه سرویس های هوشمند در دستان شماست و شما می توانید بوسیله ی تلفن همراه، تمامی این سرویس ها را به راحتی کنترل نمایید و بر اساس آمارهای بدست آمده از لحاظ اقتصادی،خانه های هوشمند به علت امکانات بیشتر، رقابتی تر بوده و نسبت به بقیه ساختمان های معمولی سریع تر به فروش می رسند.

سیم کشی برق در خانه هوشمند

در سیم کشی برق هوشمند به جای جعبه فیوز از تابلوهای برق مخصوص(مشابه تابلوهای برق قدرت)که در داخل دیوار و عموما در ورودی ساختمان نصب میگردد، استفاده می شود. توضیحات مربوط به استفاده از سیستم هوشمند ساختمان و تفاوت آن با سیستم برق سنتی در این بخش به طور کامل ارائه شده است.

در ادامه به مراحل سیم کشی برق ساختمان خواهیم پرداخت:

ارائه نقشه برق

قبل از هر کاری برای سیم کشی یک ساختمان نیاز به ارائه یک نقشه یا طرح کلی از ساختمان داریم که، این نقشه می تواند از سوی مهندس برق مربوطه ساختمان ارائه گردد. انجام کار از روی نقشه می تواند به کار شما به عنوان یک برقکار سرعت و ظرافت ببخشد و یک ساختمان را به صورت کاملا اصولی و بر اساس استانداردها سیم کشی نمائید.

اندازه و خط تراز در سیم کشی برق

پس از تعیین نقشه باید برای کلید و پریزها و کلیه دیوایس های خانه هوشمند،کنده کاری های خط تراز کشیده شود. برطبق استاندارهای برق ساختمان فاصله کلیدها و پریزها را از کف اندازه گیری نمود. که این کار را می توان بوسیله شلنگ طراز و یا با استفاده از لیزر عملیات طرازیابی را انجام نمود. دو سر هر دیوار را نشانه گذاری می نماییم و سپس به وسیله ریسمان رنگ یک خط سراسری می کشیم. به این ترتیب اندازه ها دقیق، کلید پریزها و کلیه ی دیوایس ها هر کدام در سطحی کاملا استاندارد روی دیوار قرار می گیرند.

کنده کاری

هنگامی که نقشه و طرح کلی شما آماده و خط تراز اجرا شد باید مکان هایی که می خواهیم لوله ها و قوطی های برق را در آن جا دهیم کنده شوند. با پیشرفت صنعت با استفاده از دستگاه های پیشرفته، که برای این کار تولید شده اند این اقدامات صورت می گیرند.

الف- شیار زن: این دستگاه بسیار کار آمد می تواند در کندن جای لوله ها و قوطی ها با دقت بسیار بالایی عمل کرده و تنها، مکان مورد نیاز برای جا دادن آنها را بکند. نمونه های تک تیغ و دو تیغ این دستگاه ها در بازار موجود می باشند، که نمونه دو تیغ آنها قابل تنظیم بوده و شما می توانید یک اندازه خاص برای برش روی دیوار به دستگاه بدهید.

ب- بتن کن یا هیلتی: این دستگاه یک چکش برقی قوی است که می تواند بتن و آجر را به راحتی بکند و برای مواردی که نیاز به کندن بتن و آجر داریم می توانیم از آن بهره ببریم.

قوطی گذاری

در این مرحله باید قوطی های برقی که مخصوص نصب کلید و پریز در آینده می باشند، روی دیوار نصب گردند. طبق نقشه و یا ایده کلی، مکان هایی را که برای نصب کلید و پریزها و جعبه فیوز روی دیوار در نظر گرفته ایم قوطی گذاری کرده و محکم می نماییم. این محکم کردن می تواند بوسیله گچ انجام گردد. در انجام این کار باید دقت شود که قوطی ها در یک سطح نسبت به دیوار قرار گرفته باشند.

لوله گذاری

لوله های برق محل عبور سیم های برق، تلفن و آنتن به مکان های مختلف ساختمان می باشند و پس از قوطی گذاری باید لوله های برق در جای خود محکم شوند. تعداد و روش لوله گذاری به نقشه اصلی بستگی دارد. انواع مختلفی از لوله های برق موجود می باشند که می توان به لوله های فلزی، گالوانیزه و همچنین فراگیرترین آنها یعنی لوله های P.V.C اشاره کرد. لوله های برق طبق استانداردهای برق ساختمان برای ارتباط با نقاط مختلف از کف ساختمان عبور می کنند و همچنین از لوله های خرطومی نیز در برخی مکانها جهت لوله کشی هایی با مسیر کوتاه استفاده می شوند. هنگامی که بخواهیم لوله ای را به یک مسیر عمودی امتداد دهیم از زانو های ۹۰ یا ۴۵ درجه استفاده می کنیم. (اگر سیم کشی به صورت هوشمند باشد نصب تابلو نیز بایستی در همین مرحله صورت پذیرد.)

سیم کشی

در مرحله سیم کشی کامل یک واحد مسکونی، سیم های برق و تلفن و آنتن و غیره را از لوله های مختلف عبور داده و به قوطی های مشخص شده امتداد می دهیم. عبور سیم های برق از لوله ها امکان پذیر نمی باشد مگر اینکه از یک وسیله مخصوص به نام فنر سیم کشی استفاده شود و به این صورت عمل شود که، ابتدا فنر را از لوله ها عبور دهیم و سپس سیم ها را به انتهای فنر وصل نموده و سر دیگر فنر را می کشیم.

تست کابل در سیم کشی برق هوشمند

پس از اتمام سیم کشی نیاز به تست کابل و علامت گذاری سیم ها توسط کارشناسان مربوط به این بخش می باشد که درستی و کامل بودن مراحل سیم کشی را بررسی کرده و عیوب احتمالی را بطور کامل برطرف می کنند.

 

  خدمات برقکاری در این زمینه برای ساختمان های نوساز و قدیمی متفاوت است. برقکاری برای خانه های قدیمی سخت تر است، زیرا زمینه برقکاری آماده نیست و برای اینکه بتوان خانه های قدیمی را هوشمندسازی کرد، باید برخی از مکان ها را بازسازی نمود؛ بازسازی بناهای قدیمی هزینه های زیادی در بر دارد؛ از این رو کمتر کسی برای برقکاری هوشمند خانه های قدیمی اقدام می کند. خدمات برقکاری مدرن، بیشتر در بناهای نوساز و آپارتمان های امروزی کاربرد دارد.

  برقکاری هوشمند برای اکثر بناها، همراه با پیشرفت فناوری های نوین در صنعت ساخت و ساز، یکی از الزامات ساختمان سازی به شمار می رود. در نتیجه برای موفقیت در خرید و فروش آپارتمان، بهتر است استراتژی نصب سیستم های هوشمند در ساختمان جزو برنامه های کار مهندسان قرار بگیرد.